Intro om linkbuilding

Posted by admin | SEO | onsdag 7 januar 2009 10:41

SEO deles op i 2 kategorier: Onpage optimering og Offpage optimering. Når man arbejder med søgeoptimering, er det ekstremt vigtigt at man skaffer gode indgående links.

Linkbuilding er offpage optimering, og det med links skal forstås sådan: Søgemaskiner kan se hvem der linker til hvem, og de betragter egentligt et link som en “stemme” - ligesom til folketingsvalget. Nogle har måske 20 stemmer, hvorimod andre har 2000 stemmer, og det har så i sidste ende en betydning for hvor ens hjemmesider havner i søgeresultatet. Men der er naturligvis forskel på at få et link fra en hobbyhjemmeside om fuglefoder kontra Microsofts hjemmeside. Der vurderes udfra mange ting, bl.a. alder, links, opdateringer, osv. En ofte benævnt standard for kvaliteten af links er PageRank, som er en 10-trinsskala Google har udviklet til at bedømme kvaliteten af sites.

1 kommentar »

  1. Comment af Paw Hellegaard — 25. januar 2009 @ 21:25

    Fin artikle om linkbuilding.. Jeg har skrevet en artikle om bonus link - du kan læse mere på dotseo.org

    /Paw

RSS af kommentarer til dette indlæg. TrackBack URI

Skriv en kommentar